Wednesday, December 19, 2012

1001 Malaysian Artists & Sculptors 2013


ABOUT 1001 MALAYSIAN ARTISTS & SCULPTORS


It will certainly be a memorable year 2013 as ArtMalaysia proudly presents the 1001 Malaysian Artists & Sculptors, the largest convergence of the nation’s artists and sculptors for a unique charity art event and exhibition that will go into the Malaysia Book of Records!

Artists from all around Peninsular and East Malaysia will be participating in this mammoth effort to create a compendium that showcases Malaysia’s artistic and creative diversity.

The selection of thousand-and-one artists and sculptors will reflect the cultural and ethnic multiplicity of our beloved country; representing a spectrum of mediums and genres of art that make up the multifaceted gem that is Malaysia’s thriving arts scene. We will also be publishing and launching a Directory of 1001 Malaysian Artists & Sculptors in conjunction with the exhibition.

Be sure not to miss out on history in the making!


PAMERAN 1001 PELUKIS & PENGUKIR ARCA MALAYSIA


Tahun 2013 pastinya akan terpahat dalam lipatan sejarah menjadi tahun yang penuh dengan kenangan apabila ArtMalaysia dengan bangganya menganjurkan Pameran 1001 Pelukis & Pengukir  Arca Malaysia. Pameran seni lukis dan arca yang terbesar ini mempamerkan keunikan karya 1001 pelukis dan pengukir arca untuk jualan bagi tujuan amal yang akan dicatatkan dalam Malaysia Book Of Records!

Para pelukis dan pengukir arca dari seluruh Semenanjung dan Malaysia Timur akan mengambil bahagian dalam acara mega yang berprestij ini sebagai satu usaha ke arah menyerlahkan lagi cerminan tentang wujudnya kepelbagaian seni dan kreativiti rakyat Malaysia.

Secara dasarnya, pemilihan seribu satu pelukis dan pengukir arca ini mencerminkan kepelbagaian budaya dan etnik dalam negara tercinta; mewakili kepelbagai spektrum, medium dan genre seni bagaikan sebutir permata bergemerlapan dengan beraneka rupa bentuk seninya yang semakin berkembang maju di Malaysia.

Bersempena dengan penganjuran pameran ini, ArtMalaysia akan menerbit dan melancarkan sebuah direktori bertajuk `Direktori 1001 Pelukis & Pengukir Arca Malaysia’.

Pastikan anda tidak ketinggalan dalam catatan sejarah yang sedang diukir ini.

Art Promoter
Project Manager

Please click to more info :

No comments:

Post a Comment